torsdag 2 april 2009

Bokprat


Jag läser just nu om Harry Potter and the halfbloodprince. Såg trailern till filmen, som kommer till sommaren och blev sugen på en uppdatering. Jag är inte så säker på att jag kommer att rusa till bion för att se filmen. IMHO tillför inte filmerna något, de följer böckerna slaviskt och de andas inte någon konstnärlig frihet. Parallellt med Potter läser jag Vargbröder av Michelle Paver. En pojke med varg-drag överlever en björn-demons attack medan fadern dör. Nu ska pojken ge sig ut för att möta sitt öde. Boken verkar spännande och välskriven, jag har bara kommit till tredje kapitlet än. Som av en slump, hittade jag en blogg som lottade ut just den boken, lustigt, va`! Finns på utlottning härifrån

2 kommentarer:

Tomtan sa...

Läste 2alla2 Harry Potter böckerna till och med "Fången på Ashbarjagn" sen tog det bara stopp.... Vet inte riktigt varför, kanske var det för att jag inte hade nån att läsa högt för mera....

Snöfrid sa...

Ville du vara med och tävla om boken?

Blev lite osäker så jag känner att jag måste fråga, vill ju inte ha något missförstånd. :)