tisdag 27 april 2010

Utlottning hos Snitsastickat




Nä, nu får det väl hända lite här! Det har varit segt ett tag, ingen fart eller energi men nu så... Vad sägs om en utlottning? Av örhängen! Bollarna är gjorda av ull, med påsydda pärlor och krokarna är nickelfria. Jag har tre färger: gröna, blå och gammelrosa (bilder kommer på de rosa). Skriv en kommentar, gärna med lite tips på vad just du gör för att få tillbaka energin (inget krav) och du är med i utlottningen!! Du har till den 12 maj, sedan drar jag vinnarna. Jag lottar ut tre par örhängen, ett i varje färg så skriv gärna vilken färg du vill ha dinglande i öronen i vår.

20 kommentarer:

Unknown sa...

Om jag skulle vinna så vill jag att de gröna blir mina.
Jag brukar ta en cykeltur när jag känner mig trött. Allt det gröna och fågelkvittret ger ny energi och kroppen blir skönt trött.

Susilull sa...

Så söta örhängen! Såna vill jag gärna vinna, gröna el. rosa.

När jag gått runt och segat och halvdeppat ett tag - så säger jag till mej själv - på skarpen - NU TAR DU DIG I KRAGEN!!!
Sen skriver jag gärna listor med små lätta saker som skall bli gjorda och för varje grej som klaras av känns det som om energin fylls på.

elisabet sa...

Jag skulle bli väldigt uppmuntrad men blåa örhängen
för blått är min favoritfärg

Mia sa...

Grön, grönt är skönt. Den som ändå hade visst hur man får energi igen. Jag går ut och tror jag ska bli vaken av frisk luft, men jag ska erkänna jag blir mest sittande med kaffekoppen och ser mig omkring..

Pixi sa...

De gammelrosa verka r oxå söta så isf de om jag skulle vinna...Ja när energin tar slut då måste jag vila först,sen ut i trädgården o ta luft o bara njuta sen kommer lusten o orken med..Länkar med bild

Blenda sa...

Hej, vilket bra initiativ! :-D Jag vill ju så klart vara med i utlottningen, och jag kan tänka mig vilken färg som helst även om turkos är min favvo-färg!

Jag har två aktiviteter som funkar när jag är hängig - att sticka och att shoppa! Stickar gör jag ju nästan varje dag, och det är min dagliga energipåfyllnad, nästan som meditation. Shoppar gör jag ju tack och lov inte alls lika ofta, och dessutom är det faktiskt inte ens nödvändigt att faktiskt handla något, det räcker ofta med att "fönstershoppa"! Och jag är också sån att jag helst vill fynda, så för att jag ska betala ordinarie pris på något, då måste det vara något alldeles extra!

Sunna sa...

Klart jag vill vara med och grönt är alltid skönt

Timeout sa...

Jag vill vinna de gröna örhängena. Jag har nyligen tagit hål i öronen (på gamla dar)så jag är verkligen i behov av några att byta med. Det kanske skulle ge mig ny energi. Annars kan jag tyvärr inte ge några bra tips.Läs Ulrika Gabriels blogg förresten, där finns det energi.

Pernilla sa...

Jag har beundrat örhängena på din blogg innan och kan man vinna vill jag vara med. Gröna eller turkos spelar ingen roll.
För att pigga upp mig när jag är lite nere brukar jag ta en promenad och tänka på ingenting. Funkar bäst om det är fint väder. Efteråt brukar jag känna mig redo att ta itu med det som kändes jobbigt innan.

Call design sa...

Sjävlklart vill jag vara med i din tävling om de fina örhängena!
Färgen spelar ingen roll för de är lika dina allihop!

Och energi påfyllnad, vad gör jag mer än försöka sova gott.
Att röra sig är skönt men även att försöka ha stunder av lugn och ro utan för många intryck, där är handarbete i alla former utmärkt och roligt. Jag är glad att jag har den hobbyn som ger livet livskvalité!

Linda sa...

Vilka mumsiga godbitar!!! Är gärna med och tävlar om vilken som!!!
Energi-boost - ut i skogen och gå en runda i solskenet... Var på Kjugekull i helgen och det har jag levt på hela veckan så här långt!

Hoppas att du har det bra på ny-gamla jobbet!!! Kramar //Linda

Assi sa...

Sjävlklart vill jag vara med i din tävling om de fina örhängena!
Jag brukar ta en prommenad för att få energi tillbaka
Assi

Linn sa...

Hej, hopp!
Åh, vad söta dom var!
Dom gröna var apsköna, men jag har inget emot dom rosa!
Energi... TE! Så gottigt, så uppigande!

//Linn

Anonym sa...

Jaaaaa, jag vill också var med här! Älskar stora, dinglande och helst färgstarka saker i öronen. Färgen spelar ingen roll för jag kan ändå inte välja. Allt är snyggt!
Så var det då tips på uppiggande saker...få se nu...kan jag verkligen...jo jag törs nog: RYCK UPP DIG KÄRRING! SLUTA GNÄLL, DU LEVER JU! OCH GÅ OCH SÄTT EN BULLDEG PÅ JÄSNING!
Missförstå mig nu rätt, för det här är vad jag säger till mig själv när det går utför och det hjälper alltid. Bull- och brödbakning är mycket bra för själen, det sysselsätter hjärnan lagom mycket, lägger ångesten i mjölpåsen en stund och låter händerna jobba med något mjukt, gott och skapande.

Therese Lestander sa...

Om jag vann skulle jag vilja vinna ett par gröna! Energi får jag av andra människor, stickcafé är ett utmärkt tillfälle att få både inspiration och energi!

Fiff sa...

Vill gärna vara med och tävla. gillar de blå bollarna mycket! När jag är riktigt trött och behöver piggna till så går jag och vilar en stund, och lyssnar på avslappning. Sen brukar jag vara piggare efteråt!

Efwa - Medea sa...

Oj, har jag missat det här. Självklart vill jag också vara med i utlottningen. =D
Örhängena är superfina och skulle göra mig alldeles superlycklig.
Kram

Margita sa...

Naturligtvis vill jag vara med i din mysiga utlottning jag är grön.

Helena sa...

Jättefina örhängen, särskilt de turkosa. Fast de gröna är också jättefina. Och de rosa.

Skulle själv behöva en energiboost just nu och jag tror att en god kopp te, en bra bok, en skön läsfåtölj och en hälsosam tystnad skulle göra susen. Om ingen vill skicka iväg mig på en solsemester, förstås.

Anonym sa...

jättefina. om jag skulle vinna spelar det ingen ropp med färgen!! underbara bara
hälsningar Britta