torsdag 5 november 2009

Julpynts-swap




Jag har anmält mig till Mias julpyntsswap, samma som med nål och tråd anmält sig till. Idén är helkul; Mia delar in oss i grupper (det är bra när fröken delar in, tycker jag, annars är bara bästisarna med varandra och så får jag inte vara med, fast man frågar snällt.) Uppgiften är att göra ett eget julpyssel i 6-7 upplagor och skicka iväg till de 6-7 personer som är i samma grupp. De i sin tur gör samma sak. Vips dyker det upp julpyntspyssel från hela Sverige. Inte för att jag är någon fena på julpyssel men jag älskar att få inspiration och njuta av andras kreativitet.

3 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Ett julgransjulkort var ju en kul idé. *hihi*

Jag har fullt upp med att få till lite julpyssel med mig själv och ev. skapa lite julstämning. Att orka göra till andra skulle inte funka för mig. Men det är ju tur att andra har ork och inspiration till det för det är kul att se på.

Maud/En bok om dagen sa...

Jag har fullt upp med att fundera över vad man skulle kunna tänkas tillverka... Kommer jag på något vettigt, då ska jag vara med! ;-)

med nål och tråd sa...

Ja, heja! Jag tycker det ska bli kanonkul