onsdag 29 juni 2011

Onsdag kväll

Fotbad på yttertrappan, i solsken medan man läser dagstidningen 17.15. Svar på frågan: hur vet man att man har semester? Efter fotbadet så smörjde jag in bägge fossingarna med fotsvampskräm. Det ska göras VARJE DAG i en hel vecka. Glömmer jag det så trillar tårna av. Nä, det gör de väl inte men det är mentala bild som jag skapat, så att jag kommer ihåg att smörja VARJE DAG i en vecka. Glömmer jag till exempel lördag så trillar mittentån på höger fot av. Om det är söndag som jag glömmer så trillar ringtån på höger sida av. Och om man står inför risken att tårna trillar av, så vore det väl f-n om man inte skulle komma ihåg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det skönt med fotbad! Men hålla på en hel vecka det vet jag inte. Det finns ngt som heter Singeldos och är som det låter, en gång sen klart! Jag har ingen som helst koppling till apoteksbranchen.
Hälsn. Kia

miaring sa...

Tack för tipset!