onsdag 8 augusti 2012

Sommaren 2012

Det är ibland roligare att hitta på nya utflyktsmål än att ständigt upprepa utflykter som man redan gjort innan.  Jag har gjort det många gånger, upprepat resor som jag egentligen redan upplevt och gjort.  Ibland är det roligt, igenkännandets glädje och tryggheten i upprepningar. Men det behöver nog varvas med nya upplevelser, nya platser och nya möten. Denna semester har KM och jag endast gjort nya resor, utan att det har varit speciellt genomtänkt eller ett medvetet beslut. Det har bara liksom blivit så. Och det känns bara så himla bra. Ny energi liksom.
Men det har också varit traditioner. Cykelsemester på Kivik till exempel. En natt på vandrarhemmet Agdalund och äta fisk nere i hamnen, på Buhres.

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Så gullig du är. Idag när jag var på vår hembygdsdag hade de med en påtbräda som inte såg ut som den jag sett förr, men jag fick se hur de gör och det var väl det viktigaste.
Självklart är jag intresserad om du inte vill ha dem själv, har du många har jag en kompis som gärna vill ha en också. Kanske vi ska ta resten via mail, pris och så.
rosenvante at hotmail.com