söndag 14 oktober 2012

Bara sådär, varsågod!

Nackdelen med att fylla år mitt i sommaren, är ju att oftast är släkt och vänner på resande fot då. Inte alls hemma eller så är de upptagna med annan släkt och vänner. Mitt i sommaren har jag heller inte så mycket kontakt med arbetskamrater heller, de har man ju sagt "hej då" till och "vi ses till hösten igen". Det går liksom inte att, som i den dagliga kontakten annars under terminerna, smyga in att  imorgon är min födelsedag. Då är det bra att ha arbetskollegor, som 12 oktober kommer med överraskning; teaterbiljett och middag, varsågod, din födelsedagspresent för 2011 och 2012. Tack , sa jag och mumsade heta chilikryddade spareribs och njöt av Cats.

Eller njöt och njöt... Jag ångrar så, att jag inte googlade pjäsen innan och kollade upp vad den handlar om. Nu gick jag miste om hälften av nöjet, ungefär eftersom handlingen eller skeendena bärs fram av texten till musiken. Det var svårt att uppfatta texten och därför hängde jag inte riktigt med i svängarna. Men skådespelarna var utmärkta och sjöng superbra. Nästa gång vill jag njuta av den på engelska!

2 kommentarer:

Blenda sa...

Grattis på födelesedagen i efterskott! :-)

Ha en bra vecka /Blenda

Sunna sa...

men så underbar present