söndag 16 november 2008

Lista



Har jag extra fina fönster ikväll? Ja. Det beror på att jag har putsat dem. Putsa fönster står på min tio-i-botten- lista över saker att göra. Fler göromål som är botten att göra och därför sällan utförs av mig:




  • frosta av frysen


  • städa bakom elementen


  • göra rent i ugnen


  • rengöra hyllan ovanför fläkten - tvi, så mycket fett!


  • och som sagt, putsa fönster.


Annars gör jag det mesta hemma, om inte med ett leende så med jämnmod. Men putsa fönster gör jag med hopbitna tänder och räknandes till hundra. Hur ser din botten-lista ut?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ungefär allt som hör till hushållet förutom att laga mat står längst upp på min lista över saker jag tycker mest illa om att göra. Jag är hopplös, kommer aldrig bli nån vacker hemmafru med struket förkläde...
Injeera är östafrikanska ätpannkakor, gjorda på jäst, olika sorters mjöl och vatten. Sen bakar man dom bara på ena sidan i stekpanna. Väl klara blir det sega, lite fuktiga pannkakor som man river i bitar och använder som ätbara bestick till olika grytor och sånt. Mums!

Anonym sa...

Min är i stort sett identisk med din . Handla mat kommer också in på min lista.
Putsa fönster?!Det gör jag nästan aldrig. På sommaren har jag nerrullat pga solen ,på vintern är det mörkt så då syns det inte ändå.

Eva i Halmstad sa...

Fönster putsning, jag har 52 fönsterrutor som ska putsas ,alla är dubbla så de blir 104 st och två sidor,de är 208 rutor som är 60 x 150cm .
Putsar inte alla varje år, får vara nöjd om de blir dom mot gatan och i köket =)

Handla är skittråkigt också, familjen envisas ju med att äta upp maten hela tiden,

Må så gott på dej.
Eva.

Anonym sa...

nåt för dig kanske? http://gingeranyhow.com/textmessages.html

Tomtan sa...

Fönsterputsning och damma.....

LenaL sa...

Ack, kunde ha skrivit listan själv! Men jag hade i så fall lagt till strykning!

Har just kommit på att det är för kallt nu för att putsa fönstren, det får nog allt vänta tills våren. Yipiie, ännu en respit!

Ha det så jättegott!