söndag 30 maj 2010

Blommande vår...









Finaste Morsdags-presenten ever: en grön diskborste och en påse med nötter. Diskborsten kan man byta ut själva borsten på och behålla skaftet. Mina killar tänker inte endast på sin mamma utan också på miljön. Där har vi jobbat på bra, KM och jag!
I årets lådor hittar man, i år endast perenner, förutom en liten zinkspann med persilja. Jag satsar på revande smultron, rosa och vit trift och så en vit blomma till, som jag inte kommer ihåg namnet på. Plantera blommor är sådär kul, tycker jag. Min mamma levde för att plantera blommor, det var top notch för henne. Dealen var sådan, att jag lämnade mina amaryllislökar till henne efter jul, tillsammans med mina tomma balkonglådor och så fick jag tillbaka mina lådor på våren, MED BLOMMOR I och en ny amaryllislök till jul. Så bra hade jag det, jajamän.

Inga kommentarer: