söndag 3 oktober 2010

Utflugna

För cirka ett år sedan, gick jag en kurs som hette "Sy grannlåtsfåglar" Vi satt en hel söndag och sydde fåglar i vadmal och prydde dem med allsköns grannlåt. Jag klippte ut några fåglar, efter mönstret som jag köpt och sydde ihop dem men sedan blev det inte mer. De blev bara liggande. Tills igår, när jag lite planlöst rotade i diverse påsar och hittade dem igen. Jag blev sittandes i två timmar och sydde fast vingar och ögon, pyntade dem och trädde i upphängningar. ÅÅÅHHHH, vad kul detär att sy grannlåtsfåglar. Så nu har jag en liten samling på fem färdiga grannlåtsfåglar. Jag funderar lite på att ta med dem till jobbet och hänga dem som en liten utställning i vår foajé. Skolan har nyligen renoverats och vi har inte så mycket till utsmyckningar än. Det kan man väl göra?









3 kommentarer:

Pernilla sa...

Jättefina fåglar. Klart du ska visa upp dem.

Tusse Fox sa...

Oh, vad fina! Finns många platser för dem!

Timeout sa...

Det kan man (dvs kvinna) göra!
Man(hm) blir glad när man ser dem.