torsdag 13 januari 2011

En icke-award


Ni vet de här awarderna som ibland cirkulerar i bloggvärlden? Fin bild, en utmaning och så en uppmaning att skicka vidare. Nu har jag inte fått någon sådan på länge men jag tänkte ändå utföra en utmaning, tre saker om mig själv, ja helt enkelt ego-blogga lite.
  • jag har inga fina saker uppställda i skåp som bara används till fint. Mina fina saker används hela tiden och fint till vardags är bäst. När mamma dog och vi tog hand om hennes saker så tänkte jag, att hon var rätt så klok. Hon hade inte så mycket som var undanstoppat och inte fick användas. Allt kan gå sönder.
  • jag gillar inte så mycket att ha textilier framme. När jag ser draperier, stora kuddar, gardiner så tänker jag....damm. Tjockt lager grått damm.
  • just nu har jag det lite långtråkigt i mitt liv. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra när jag jobbat, sovit och ätit. Lite vaccum där och jag får anstränga mig lite för att hitta meningen med att brodera, sticka och pyssla. Det började med att jag ändrade tankesätt. Från att tänka att jag har så ont om tid och hinner inte, till att att jag har all tid i världen och hinner allt jag vill. Men vad vill jag då? Vad ska jag göra med dessa oceaner av tid?
Städa bort tjocka lager av grått damm?

Inga kommentarer: