onsdag 9 november 2011

Kärlek i en liten fyrkant

Ett tag har jag haft receptet Världens godaste knäckebröd, inklistrat i min receptbok. Idag var det dags. Alla ingredienser inhandlade och tid fanns för bakning. Rörde ihop och rörde till och j-kl-r i min lilla låda, vilket gott knäckebröd. Jag förstod ju vart det barkade och rörde ihop en smet till. Rörde till receptet Ä-N-N-U mer, kavlade det inte så våldsamt tunt, gräddade det på lägre temperatur och torkade det, lite efteråt, på ugnens eftervärme. Jag ljuger inte, det blev nästan godare. Imorgon ska jag bjuda mina arbetskamrater på lite smakglädje. Jag ska skriva en liten varningslapp, vid brödfatet. Varning för njutning och kärlek, i en liten fyrkant. Med majsmjöl och frön i.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Då får man väl testa det. Tror att svärmor gjort något liknande och det var i alla fall supergott.