måndag 30 januari 2012

Nytt i öronen

På en julmarknad, nära mig hittade jag fina örhänge. Jag använde dem mycket tills en dag, det ena var försvunnet. Så händer ofta mig. Vantar speciellt men också örhänge. Ofta tappar jag bort sånt som man behöver två av, för att liksom se klok ut. Men, ingen fara tänkte jag, damen som säljer på julmarknader finns liksom i min närhet så det går ju alltid att fråga efter fler. Tills igår kväll, tänkte jag så. Men så, igår blev jag så förgjordat uttråkad och less, aaaarrrggghhh, jag var tvungen att hitta på något att göra - något roligt alltså, inte frosta frysen eller läsa litteratur till engelska-kursen. Något roligt blev det här:rundlar utstansade ur svart gummi-matta, trädda på hattpinne med en glaspärla emellan. Så en öronkrok på det...

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Wow, så snygga. Hur då gummimatta? Vad har man en sån till?