söndag 16 september 2012

läser just nu...

På läshyllan ligger nu Fifty Shades of Grey, första delen.. Jag fick ju inget napp på bytes-efterlysningen så jag fick köpa mig ett eget ex. Vad jag tycker än så länge? Tja... jag vet inte riktigt. Lite obehaglig stämning i boken, sådär som när man hör en varningsklocka, svagt i bakgrunden. Men jag har inte kommit så långt än, i handlingen. Han har precis undanröjt första hindret så att säga.

Det gäller att inte blanda ihop litteraturen som läses just nu. Kursen som började förra helgen innehåller barn-och ungdomslitteratur galore;  Tyra och Storgrubblaren, Den Vita Stenen, Huset På Prärien, Maxon Jaxon, sagor, fabler... Jag tror att vi ska producera ett författarporträtt och en uppsats för att erhålla våra poäng. Men min poäng är att läsa och ha kul!

Inga kommentarer: