torsdag 3 januari 2013

Och författarporträttet blev klart i tid!

Jag hade hoppats på att kunna skriva ett inlägg ungefär så här:
 04.12, natten till torsdag , 3 januari, satte jag mig käpprakt upp i sängen och såg kristallklart framför mig, var mitt kött och delade märgben befann sig. Jag hade , i all min visdom lagt det....
Men nä. Inte någon snilleblixt och inte någon vision. Men jag kom på varför jag inte mådde så bra igår kväll; resterna, som vi åt till kvällsmat av korven var nog inte av toppkvalité, om man säger så. Och det var bara jag som åt av korven, KM serverades kycklingen från nyårsafton och de sista köttbullarna. Korven var nog inte to die for. Eller, hade det varit riktigt illa, kanske utgången hade blivit sådan. To die for, alltså. OBS! grov överdrift!
Nyårskycklingen blev exceptionellt god för vi provade med lite nya smaker och ingredienser. Alltså, inte nya på jorden utan mer nya för oss. Inte nya var för sig,  så men vi hade inte satt samman dem till en kycklingrätt innan.  Så kan man uttrycka det. Ni har säkert blandat kycklingfilé med haricots verts, purjolök, hela körsbärstomater och halva svampar innan och hällt en blandning av balsamvinäger, sötsur chilisås och soja över men det var nytt för oss. Nytt och dundrande gott. Så gott att vi inte tänker vänta till nästa nyårsafton att prova det igen. Betydligt tidigare än så tänker vi njuta av det igen.

Inga kommentarer: