torsdag 12 juni 2008

Hjärta vs hjärna



En stickkompis tar upp en samvetsfråga i sin blogg; hurvida man får skicka vidare ett garn som man fått i ett byte till någon annan i ett annat byte. Mitt hjärna-svar är att det är väl klart att man får. Det är ju bättre att garnet kommer till användning och till någon som det passar. Men mitt hjärta-svar säger att om man fått ett garn av någon så är det ju en gåva till just mig av någon annan som ville ge mig just det garnet och då får man inte ge bort det. MEN man kan få sticka något av det garnet och ge bort. Så säger hjärtat.


Detär svårt att hitta garn som passar någon man ju faktiskt inte känner. Hemlisfrågorna täcker ju inte in allting och kan inte göra det heller. Jag blir själv jätteglad när jag får garn men det är ju kanske inte alltid färg, kvalité, grovlek eller känsla på det fådda garnet som passar mig precis just då. Vad tycker ni andra?

Inga kommentarer: