söndag 8 juni 2008

Don´t worry...

Skolavslutning på fredag! Snart sommarlov för alla trötta slitna lärare... Jobb till hösten? Ingen aning var eller vad mer än att jag INTE ska pendla till jobbet mer. Jag har pendlat 12 mil om dagen i 6 1/2 år till jobbet tills kroppen sa stopp och pålägg, nu räcker det. Jag vill verkligen inte sitta och kasa på tåg och buss tre timmar om dagen längre, nu vill jag ha ett jobb hem-omkring. Det kan ju betyda att jag inte jobbar som lärare till hösten, vilket jag verkligen vill fortsätta med... Men det ordnar sig! Jag tror verkligen att det fixar sig, inte av sig själv men jag har ingen lust att ta ut några bekymmer i förskott. Som en vis kvinna sa: Oron lindrar inte plågan inför morgondagen utan berövar bara denna dag på sin kraft! Så det så!

2 kommentarer:

Tomtan sa...

Ja, det ordnar sig säkert! Själv är jag åxå på väg till något nytt, vet inte vad men nu har jag kommit fram till att det blir bra, vad det än är... //E

Kamilla sa...

Hej!
Du hade kommenterat ang mina örhängen jag hade gjort, ja det är jag som har gjort dem och just dessa är sålda men kan göra fler par (:
Du kan maila mig på kamilla@mittens.se