söndag 15 juni 2008

Knitty summer 2008 är ute! Egentligen gillar jag inte stolor, alltså rektangulära sjalar men för den här skulle jag kunna göra ett undantag. Den söta lilla koftan är också bedårande... Läcker grön färg.

Idag är jag trött och sömnig. Ett gäng tjejer, som jag träffade under tiden när jag läste till lärare, träffades igår och vi pratade och hade kul. Det blev sent i säng....

Håller på att montera ihop J´s kofta trots att bägge ärmarna inte ens är påbörjade. Jag provade på att sticka ihop bakstycke och framstycke och det kan jag rekommendera. Monteringen syns knappt inte. Först gjorde jag det från rätsidan men "sömmen" på avigan var snyggare så jag vände och stickade ett varv till på bägge styckena och därefter stickade jag ihop dem på avigan i stället. Mycket snyggt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Den stolan gillar jag verkligen ,den skulle tom jag kunna tänka mig .Alla bloggar är fulla med nya mönster verkar det som och de flesta vill även jag göra och alla fina garner som visas upp .Det finns verkligen helt underbara garner i fantastiska färger.
Bente