fredag 4 februari 2011

Som torsdag fast fredag


Jag jobbar deltid, 80% och är ledig en dag i veckan. Om man som jag, pendlar skitlångt så är det bättre att vara ledig en heldag istället för en liten snutt varje dag. Men hade jag, typ bott granne med skolan så hade jag nog valt att reducera lite varje dag istället. Tror jag. Men nu har jag valt att lägga det som en heldag istället och av schematekniska skäl så ligger den lediga dag på torsdagar. Jag har endast varit ledig på torsdagar, i alla år som jag har haft deltid. Undrar hur det är att vara ledig, typ en tisdag? Ibland tycker jag nämligen att det är liiiiiite segt att ladda om, när fredagen kommer. Att uppbåda energi igen, att ta sig igenom bara en liten pytttedag innan helgen. Ibland känns det, lite olönt liksom. Som idag...

1 kommentar:

Sunna sa...

kan tänka mig att när man är ledig så där mitt i veckan så gör man bara en massa måsten och unnar sig inte att bara vara ledig