tisdag 13 september 2011

Buddha sade...

Cirkeln är sluten (först skrev jag bruten, haha, va, hur tänkte jag där?) Jag har blivit mina föräldrar. Jag bad min käre son att klippa gräsmattan och jo då, det kunde han tänka sig men han var liiiiite förkyld och ville inte bli mer snorig eller täppt i näsan. Och precis när han sagt det så TÄNKTE jag OBS! tänkte, jag sa det inte " Lite täppt i näsan. Det är då f-n ingen stake i ungdomar nu för tiden"
NU FÖR TIDEN!? Var f-n fick jag det ifrån? Var någonstans har den frasen gömt sig, i alla år? För precis så sa min pappa. När vi inte ville gå ut och hugga ved i 20-. Eller något sådant. Jag bara tackade min lyckliga stjärna, att jag hade vett att hålla truten stängd så att inte käre sonen hörde det. Buddha sade "Öka din insikt och du ska öka din plåga" Jag har blivit mina föräldrar.

1 kommentar:

Blenda sa...

Hahahahahaahhhaha! (det där var ett igenkännande skratt, lite lagom hysteriskt, för attans vad jobbigt det känns när man får den där insikten... Brrrrr!)