söndag 25 september 2011

Frågor och svar inför Pocket &Prassel 6

Hej hemliga bokkompis, ja ni andra får också läsa om ni är intresserade, så klart men det vänder sig mest mot dig. En bok om dagen har ställt samman lite frågor, att besvara och jag ska göra så gott jag kan. Here goes:

Jag läser väldigt mycket, jämt och ständigt och läser gärna olika sorters böcker. Dock har jag märkt att fantasy-böcker, på något sätt, oftare hamnar i min bokhög, t ex Twilight, Frost, Hungerspelen (kanonbok!) Specials, Gracelings eller The Magicians. Jag läser gärna ungdomsböcker och väldigt gärna på engelska, annars går det så snabbt att läsa ut dem. Tyvärr har jag inte fastnat alls för svenska deckare, krimhistorier eller chick-lit, inte alls något sådant, de går fet-bort.
Just nu är det torka på bokfronten och jag behöver verkligen nya boktips. Senaste bok jag plöjde genom var Cirkeln av Mats Strandberg och Sara BergmarkElfgren och den gillade jag. Jag har spetsat lite på To Kill A Mockingbird av Lee Harper och den ligger på min önskelista. Men jag vill väldigt gärna bli överraskad av just din favoritbok!
Jag handarbetar mycket, broderar, stickar, tovar och tycker allt som har med textil att göra, är kul, som spetsar, prickiga knappar, fina band. Senaste roliga är yllebroderi.
Äter inte godis, inget alls utan jag skyr det mesta som har socker i sig (förutom hembakade kakor, såklart så vill du skicka en sockerkaka...hihi) Dricker kaffe men föredrar naturligt utan någon smak i. Färger är kul, gillar starka färger ihop med svart, inga pasteller, här inte.
Mina favoritfilmer varierar men Stardust hänger i och Star Trek gillar jag också. Jag har ingen direkt favoritmusik utan lyssnar mest på vad som spelas på P3.

Kan vi göra så här, att du frågar om du undrar något? Jag gillar att bli överraskad och det är ju lite det som är poängen med detta byte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan. Det är jag som är den hemlige bokvän. Informationen i detta inlägg var verkligen till hjälp. Nu ska jag klura ut vad jag ska skicka i ditt bokpaket. Ha det så bra så länge.

Sunna sa...

gud så spännande med en hemlig kompis, jag fick lite boktips av dig i alla fall