söndag 9 oktober 2011

Snart slut på fynd-söndagen



Gissa vad jag har gjort idag? Alla som gissar bingopromenad och loppis, får guldstjärna! Jag är förutsägbar på söndagar, märker jag. Värsta fynd på loppisARNA, just precis, två stycken hann jag med. Sex små djupa skållrikar orange och röda, en stor halsduk som jag redan sytt om till poncho, ett halsband, fullt med dingelidonger och så rosa gardintyg som nog ska klippas och sys till kassar. En pocketbok slank ner också. Inte mycket pengar, kostade något av det.
Halsduken, som var rektangulär från början, delade jag på mitten och sydde ihop igen. Enligt det här mönstret.
Tittar du noga, syns halsbandet också. Det blev lite kamp om det för min kompis ville också ha det. Men jag såg det faktiskt först och lade raskt mina små gnidna fingrar på det.

1 kommentar:

Renée sa...

Man kunde önska att lfer människor handlade på loppis och speciellt då till barnen. Dagens samhälle är alldeles för mycket slit-å-släng...