onsdag 7 mars 2012

Dra ståltråd



Funderade var jag var igår? Saknat mig? Jag var på biblioteket, efter stängningsdags och drog lite ståltråd. Det här blev resultatet: två äggkoppar, två krokar (hmmm, glömt fota) samt ömma fingrar. Skitiga blir de också, de tio man använder, svarta och sotiga av tråden. Jag tycker luffarslöjd är sådär-fint, det ligger inte så högt på min topp tio lista. Ungefär på samma plats som glas. Men det är roligt att prova på. Man får en helt annan bild av hantverket när man provat på själv. Man förstår lite mer hur knepigt det kan vara. Mina äggkoppar är inte riktigt klara än. Jag vill avsluta själva skålen med en kant av pärlor. Jag tänker knipsa av ståltråden och trä på pärlornaoch sedan dra det sista avslutande varvet. Sen ska hörnstolparna böjas som krusiduller eller helt enkelt knipsas av de också, jag får se.

Inga kommentarer: