söndag 20 maj 2012

Före och efter-bilder på spedetröjan



Som rubriken utlovar ska jag nu visa före och efter bilder på min spedetröja. Bild 1 visar tröjan som den ser ut ungefär klockan kvart över fem fredag kväll
här är samma tröja, som nu är en icke-tröja ungefär klockan sex, samma fredag kväll. Jag tog ett beslut, helt enkelt. Jag rev upp tröjan, från höger ärm, ihopstickade axlar, ryggdel, framstycke, ner över hela bålen, vidare till framstyckets reliefstickade nederkant och till sist bakstyckets reliefstickade nederkant. Tink-tink-tink-tink-tink lät det såklart inte. Det lät inget alls.  Nu har jag räknat om och kollat stickfastheten, det som ni kloka människor GÖR FRÅN BÖRJAN. Den extra kollen visade att min stickfasthet gav 22 maskor på 10 cm. Mönstret angav 38 maskor på 10 cm. Ni märker ju anledningen till att spedetröjan blev så hiskeligt stor. Jag insåg att det här blir inte bra och tog  beslutet att börja om från början. Så det gör jag nu. Rätt från början om det ska bli bra i slutet.   

Inga kommentarer: