söndag 6 maj 2012

På toppen av en pinne...

De här pigga sakerna har jag format till, av ståltråd och glaspärlor. Det var dags för sista prova-på-dagen i Hembygsparken och det var luffarslöjd, som stod på schemat. Fröken visade fram sina luffarslöjd-alster och de var fantastiskt fina; skålar, ljuslyktor och så sådana här; blomsterpinnar. Sakerna är tänkta att tryckas ner i en bambupinne och sedan sättas vidare ner i trädgården eller  blomsteruppsättning någonstans. Jag tycker att luffarslöjd är  sådärfint, inte riktigt vad jag vill ha hemma MEN det är så kul att göra luffarslöjdsaker, speciellt sådana här pigga krusidull-stycken.

3 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Den längst till vänster är superfin! Jag gillar att göra luffarslöjd och nu fick jag lite inspiration! :-)

Sunna sa...

har aldrig testat men ser fantastiskt roligt ut

Susilull sa...

Så fina! Jag är inte heller överförtjust i luffarslöjd, men såna där krusidullpinnar hade jag gärna haft i mina krukor!