söndag 17 juni 2012

Man måste förbereda sig för framtiden





Det är många saker som är viktiga när man jobbar som lärare; humor och tålamod t ex. Fina örhänge är också viktigt. Men på topp ligger ändå KALENDERN! Ny för varje läsår. Snabbt fylls den med diverse lappar, anteckningar, att-göra-listor, planeringar, kom-ihåg-noteringar. Den är med på alla möten, lektioner och planeringstillfällen. Jag har haft många olika sorter och i år är det dags för en va favoriterna; stora lärarkalendern för klasslärare. Men omslaget behöver justeras och inspirerad av Pyssla klippte jag och klistrade idag ihop nya omslag. Av bara farten så blev det omslag till både bak och fram.
För hållbarhetens skull penslade jag hela härligheten med decoupage lack och hängde på tork. Grymt nöjd. Nu ska jag bara på något sätta dit omslagen på spiralen som redan finns på kalendern. En hålslag tror jag kommer att spela en framträdande roll.

Inga kommentarer: