onsdag 27 juni 2012

Ett fint lager sot ligger i köket och en doft av banakaka, jag kan leva med bägge

Mycket trevlig sotare har avlagt besök. Noga med att inte skita ner i onödan eller att det skulle  fara omkring sot.Under tiden han var här, bakade jag en banankaka. Ni vet hur det är, det känns fånigt att bara stå och glo... Det känns mer aktivt att stå och vispa och röra. Banankaka ligger på min topp-tio-lista över kakor. Där ligger också vanlig sockerkaka, sockerkaka med äppleklyftor och kanel och så kärleksmums. Höga och fina vill jag ha dem, så jag bakar dem i en lite mindre form än braspannan. Jordnötskakor är också gott. Och kolasnitt.
Jag skickar trevliga tankar till Sunna och Blenda, två utsökta damer. Besök deras sidor och häpna över kreativa kreationer. Vonna-ponna är en ny bekanskap som jag skickar PIF-gåva till. Hör av dig kära, med IRL adress.

1 kommentar:

vonnaponna sa...

Vad glad jag blev, tusen tack på förhand.
Namn och adress:
Ywonne Gill
Mejerivägen 4
576 31 Sävsjö

All gott till dig!
vonnaponna