fredag 6 juli 2012

Du kallar det snålt, jag kallar det ekonomiskt

klänningen ser rymlig ut men jag kan avslöja att varje kubikcm fylls med innehåll. Kanske ser den lite mindre ut när man klipper av den. Tror ni inte det?
I en Gudrun Sjödén-affär provade jag en blå linneklänning; skuren under bysten, vidd i kjolen och en ficka. Helt perfekt. Fin blå färg men kostade alldeles för mycket. I lokala röda korset-affären provade jag en blå linneklänning. Fina spetsar kantar halsringningen, bra kvalité, dock alldeles för lång och UTAN FICKOR. Hur kan man ha ett plagg utan fickor?? Men bägge sakerna går ju att fixa:
  1.  klipp av till önskad längd Note to self: kom ihåg att lägga till för fållen.Fålla
  2.  sprätta upp sidsömmen, sy två fickpåsar, exempelvis av tyget som blir över från fållen och sätta i dem i  klänningen. 
Vips så har man en ny sommarklänning.
I Gudrun Sjödén-affären 698:- vs 23:- i second-handaffären.. Halva priset i den lokala röda korset-affären inför sommaren. Jag hade kunnat leva med att betala 46:- också. Det var inte en deal-breaker.

1 kommentar:

Blenda sa...

Respekt! Säger jag bara, respekt, kvinna! Det där är helt i min smak, jag tycker inte att det är någon sport att shoppa om jag inte fyndar!

Och så söt katten är!

Ha en bra helg/Blenda