söndag 6 april 2008

En fundering

Om man jämför (jag vet mamma, man ska inte jämföra, det är orättvist och elakt!) men om man nu gör det, om man jämför alla montrarna på Symäsan med varandra, vad gäller utseendet, hur de fångar besökarens blick och hur lockande de var, så faller Stickas! monter ner på allra sista plats. Det var tre bord uppställda och tre sjalar uppspända på väggen och damer som satt och stickade bakom borden. Stickande damer är alltid trevligt MEN eftersom Stickas! monter var bland de första man såg när man kom in i mässhallen och med tanke på hur stor plats de hade, så är min högst ödmjuka uppfattning, att den var milsvidd från vad den kunde ha varit. Så, nu har jag sagt det!

5 kommentarer:

Frida sa...

Håller med dig. Stickas monter var tråkig, inget som lockade mig till dem överhuvudtaget. Tyckte oxå att allt var mycket mindre än vad man trott. Men kul att klämma på garn och allt annat.

Anonym sa...

Har sett Stickas bord/monter på en annan mässa, och min första reaktion var (tyvärr) "tantigt" = tråkigt och lite töntigt :(

miaring sa...

Se där, fler som tycker som jag. De behöver nog lite gerilla-stickning, ska vi göra en samlad attack, flickor??!!

Bland garnnystan och sytråd sa...

Tack för dina heja rop! Det var verkligen så det kändes. Tråkigt när man gör utställningar tråkiga. Garn skall vara lockande inte bli töntiga. Tråkigt när det blir "tantvarning".

Anonym sa...

Jag försökte prata med några inför årets årsmöte, om att en föryngring behövdes, dvs en bredd i åldrar, kön och geografi. men det hade jag inget för, får ÅLDERN betyder verkligen inget, tyckte samtliga tillfrågade.

*suck*

En förening måste jobba neråt i åldrarna för att överleva!