tisdag 1 april 2008

April, april...


Idag blev jag vrållurad. En av mina elever kom med panik i rösten och sa att någon hade slagit sönder handfatet på toaletten så att vattnet bara sprutade. -Ojsan, sa jag, det får vi ju kolla upp! Är det denna toaletten? -Ja!! Och så "april april!"Där fick jag lång näsa. Sen var jag på min vakt hela dagen. Ikväll blev min tankpad klar, rolig design, varm om halsen men lite kort ca 120 cm. Jag köpte endast ett nystan, 100 gram så den kan inte bli längre. Kanske gör jag en till... Fast nu behöver jag bli klar med mina spetssjalar. Både den gröna i kaunigarnet Vinge och den finska sjalen i blått mohair har legat till sig ett tag. Så, ta nu tag i detta!! Såå!!

1 kommentar:

Min tråd sa...

Härlig o annorlunda halsduk! Har stickat en liknade "tusenfoting" i raggsocksgarn (röd-svart-vit), men min blev 1,8m lång......