söndag 30 mars 2008

Tittade




på Körslaget i lördags, eller kanske mest lyssnade... Rolig idé och det är ju så ljuvligt mäktigt med körsång. Hoppas att det blir mycket kör av grejen så att det inte blir 20 solister som sjunger var och en sin egen sång. Det är en konst att kunna sjunga tillsammnas också! Under tiden som jag lyssnade stickade jag på en halsduk inspirerad av många andra bloggare. Det syns inte så bra på bilden men jag stickar 35 maskor i ca 4 cm, avmaskar 12 makor i varje ände, stickar vidare på 11 st maskor i tre varv och lägger upp 12 maskor igen i resp ytterände och så håller det på! Min käre man fick associationer till en sådan här (är hans största intresse motorcyklar? Svaret är: Ja!
Söndag satt jag framför symaskinen och sydde klart min mboutoula + en lite väska att ha över axeln. Den är sydd i blått lintyg, åh detta underbara material som det blir så fint garn och tyg av! och fodrad med svart bomullstyg. Applikationerna är svart och vinrött lintyg och liten bit bård. Väskan blev rätt så bra men nästa jag syr ska jag modifiera lite. Jag ska klippa de olika delarna för sig istället för som nu, bakstycke och lock i ett stycke. Den behöver också hållas in lite i öppningen så att den inte blir för vid.

1 kommentar:

Tomtan sa...

frän väska (kan inte stava till de där mb...) //E