torsdag 6 mars 2008

Försökt...

...få med mig två arbetskamrater till stickkafe på Helylle. Det är på torsdag-kvällar med början kl 18.00 och jag är så sugen att gå. De hade varit ca 20 stycken deltagare förra torsdagen men då kunde inte S så det blev inget. Vi får väl se... Jag gnetar vidare på min finska sjal och jag behöver lite hjälp med hur kanten ska se ut - när det nu blir aktuellt med en kant. Den är lite vågig i kanten nu, alltså som små uddar och jag har tänkt mig att utnyttja uddarna till att ha mönster i. Där uddarna går in på sjalen vill jag ha mönster på kanten som går ut, och där uddarna går ut på sjalen hade jag inte tänkt att ha mer ärn slätstickat parti... Någon som förstår och kan "se" hur jag tänker? Tio poäng till vederbörande! Ungefär som det är på den här sjalen till höger. Tittar man noga på den, ser man att mönstret på den stickade kanten går ut, där själva sjalen går in... ja, just där!

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Men du kan väl gå på stickcafé själv? Fast du kanske redan har varit...
Jag har lagt till dig som en länk hos mig för att lättare hitta tillbaka.