torsdag 27 mars 2008

Uppgift




När vi skulle fika frågade M:
Vill ni ha en mugg vatten?
Både V och jag hörde:
-Vill ni ha en mbebuotola?
Vi gapskrattade i fem minuter. Nu är uppgiften att skapa en mbebuotola till nästa träff; rita, måla, sy, sticka... I detta skede av tolkningen ser min mbebuotola lite mask-aktig ut, cerise lingarn med limegrön stoppning av ull... Jag tror att de ska monteras på svart lintyg.
Inspiration av besöket hos Kerstin Rosengren; en stycken
scarf med finurlig knäppning. Jag tror jag ska benämna den,
hence forward såsom : en rosengrenscarf.




8 kommentarer:

Tina sa...

Det ser ju roligt ut. Tack för titten hos mig. Du är välkommen tillbaka. Vilka fina grejor du gör.
Ha dé bra
Tina

Efwa - Medea sa...

Vad är det för vackert grönt garn du stickar av?? Ser väldigt tunt ut men väldigt vackert.

Elin sa...

vilken rolig idé!

Frida sa...

Skulle bara säga att kakan var färgad med blå karamellfärg som vi hittade i affären i den stora metropolen Höör. Roliga grejer du hittar på, härliga utflykter. Blomman hänger fortfarande med på mina äventyr.

Bland garnnystan och sytråd sa...

Lycka till med ditt nyskapande. Roligt när ingenting blir något så kul.

Bland garnnystan och sytråd sa...

Jag återkommer.... Du frågade om vad koftan hette från Yll och tyll. Den heter smidig kofta i flatribb. Hoppas du hittar den.

Tomtan sa...

Maggot undrar pimplaren *ler* //E

miaring sa...

Garnet, Medea, är lingarn på kon, jag tror att det används som varp (heter det så?) till vävning. Hiskeligt tunt, stickor 2.5...
Maggots, sa du, tvånystan? Faktum är att M berättade, på vår konstrunda, vad som hade krupit omkring i hennes blomplanta. Jag tror att jag håller på att bearbeta den berättelsen i min mbetoula...