torsdag 13 mars 2008

Älskar...


...verkligen grönt just nu och lingarn får mig att spinna så tänk då: GRÖNT LINGARN! Jag letar efter mönster till en kort tröja -alltså riktigt kort, mitt- på- magen-kort, med långa armar. Gärna med möjlighet att kunna sticka framstycket i två delar och sy ihop det sedan. Jag såg nämligen en tröja på Kläddilin med ena halvan av framstycket+ärmen randat i grönt och svart och den andra halvan i enbart svart. Mmmmm, väckte starka vill-ha-känslor... Är det någon som vet var jag kan hitta ett dylikt mönster?

5 kommentarer:

Tomtan sa...

köpte grönt, gult, natur och blått lingarn... Till Barbro så hon kan sticka en två tre sjalar till mig... En är på väg hit tror jag...

Knit-Marie sa...

JAha...så fanns det ingenstans att kommentera på tävlingsinlägget. Men skam den som ger sig. Gillar iaf grönt jättemycket!

miaring sa...

Jag fattar inte varför det blev så på inlägget, att man inte kan kommentera där! Men din kommentar är inräknad.... tackar för det!

Efwa - Medea sa...

Jag sökte lite och hittade det jag sökte. På ICA-kuriren finns ett mönster på en tröja i lin med söm fram. Den kanske du kan korta av.

Efwa - Medea sa...

Såg att du väntar på kommentar 50 men jag undrar hur /var du kan räkna kommentarerna. Måste du räkna dem manuellt?? ja, ja... jag vill ju bli nummer 50 så jag får väl hålla på. =D
*skojar bara*