lördag 22 mars 2008

Beslut

Jag har beslutat mig för att repa upp bakstycket på tröjan i lingarn och sticka om det. Jag vill verkligen inte gå och reta mig på en sådan grej och jag vet hur det kommer att bli. Häng med i följande scenario:
Jobbarkompis:
-Åh Mia, vilken jättefin tröja! Har du gjort den själv?
Mia:
- Ja, jo...den blev väl fin... men titta här, hur det blev! och så vänder jag ryggen till min jobbarkompis och visar det som är felaktigt på tröjan. Gör man så? Nej!Alltså frogit, frogit...
Men det är något lustigt med lingarnet. Det garn som jag nystat upp från härvan och stickar med för första gången är helt styvt. Garnet som en gång varit stickat och nu stickat igen med, är mycket lösare och mjukare, nästan som bomullsgarn. Det skiljer sig också på stickfastheten. Jag stickar bägge ärmarna på samma gång men med två olika nystan, ett som är upprepat och därmed stickat redan med en gång och ett som är förstagångsgarn och det skiljer rejält på stickfastheten, flera centimeter. Har någon varit med om det? Jag antar att det rättar till sig när jag använder tröjan, eller? Det ser ju onekligen lite konstigt ut om ena ärmen slutar vid armbågen.

2 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Jo, lin är lurigt...men snyggt. Ge dig inte!

Anonym sa...

WWW.m.lst.se
visst är det trist att repa upp ,repade precis upp halva mr Greenjeans pga garnet inte räckte så nu lurar jag på en ny lösning med garn. Fast inget är värre än något fel som retar en själv ,oftast är det ingen annan som ser det men det kan förstöra hela plaggget för mig.
Lycka till med projektet.