fredag 21 mars 2008

På gång...



Jag håller på att sy min tunika i lintyg och än så länge verkar det gå vägen! Livet och ärmarna är nästan klara och jag håller på att rynka nederdelen så att den passar till livet. Jag gillar verkligen att sy i lintyg och jag använder strykjärnet väldigt flitigt för att pressa ner veck och sömmar. Får se om den blir klar till påskens konstrunda. Funderar påatt sätta ett broderat band runt halsringningen...

Mer jag håller på med? Min tröja i svart lingarn ... Bakstycke klart och jag håller på med armarna. Bestämde mig för att sticka bägge armarna på samma gång annars är det så lätt att glömma ev ändringar man gör. När jag tittade på bakstycket så verkar det precis som om jag vänt maskorna halvvägs upp. Det går en rak linje, rakt genom bakstycket och den första halvan är mycket snyggare stickad än den översta. Jag tror att det hände när jag höll på att föra över maskorna till en rundsticka och tillbaka - för att få loss nr 6- stickorna till ett annat projekt. De kan ha "vänts" då så att den övre halvan av bakstycket är stickat mot färdriktningen.... Ska jag riva upp det?

1 kommentar:

April sa...

För mig är det så att om jag retar mig på ett fel måste jag göra om för att bli nöjd. Men också så att jag kan reta mig på fel som ingen annan ser.... Du verkar ju vara en snabb och noggrann stickare.