torsdag 6 mars 2008

Hittade...




...tyg i stan igår och genast blev livet lite gladare!


Jag hade först tänkt använda det till foder till min väska men sen provhängde jag det i köket och tapeterna sa ja så då får det bli gardiner - det är panelgardin, 29 kr /metern. Visst väcker det lite vårkänslor??

Väskan som jag tänkt sy kan jag ju kanske fodra med det här tyget istället:

  • Pippi-fåglar är ju också roliga! Många väsk-projekt på gång nu:
  • stor väska i grönt lin-tyg med grå vadmal i botten, fodrad med pippityg (kanske)

liten väska i blått lin-tyg md applikationer i rött lin-tyg och grå vadmal att ha över axeln

1 kommentar:

Linda Lidén sa...

Jag har precis det där gröna tyget på bred metervara, ialla fall har jag haft om det inte blev slut i utförsäljningen. Det är läckert att sätta på väggen.