söndag 11 maj 2008

Hej Hemliskompis!

Svaren till Hemlis 4

Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.)Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag älskar ullgarn och lingarn.
2. Vilka är dina favoritfärger?
Mina favvofärger är svart, grönt i alla nyanser, naturfärger
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Jag är inte så jätteförtjust i melerade garner eller pastellfärger,lila…
4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
jag stickar på allt som går att sticka på, rundstickor är skonsamma mot axlarna. Jag har inte provat på så mycket trästickor, bara bambustickor som jag tycker är lite tröga ibland.
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Jag har stickat i perioder sedan jag var barn och tycker att jag är mittemellan med dragning åt avancerad.
6. Dricker du kaffe? Te?
Jag dricker gärna både te och kaffe
7. Är du allergisk mot något?
Ja, mot vitt socker
8. Vilken slags musik tycker du om?
Lyssnar på det mesta, kanske inte jazz eller opera och dansband.
9. Favoritgodis?
Jag äter inte godis eller choklad, möjligtvis lite nötter ibland och småkakor till kaffet.
10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag nålfiltar och det tycker jag är jättekul. Jag gör ibland lite smycken i gummi och ull..
11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Allt är roligt att sticka och det beror på vad jag är inne i för period. Jag har stickat många sjalar, handledsvärmare, sockar, tröjor, koftor….
12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej, jag har bara köpt enstaka nummer av Kreativa kvinnor och Kreativ stickning
13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Just nu är jag inne på att sticka koftor men har inte börjat än
14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Jag använder inte så ofta handledsvärmare, av någon anledning är jag sällan frusen just där. Mitt handledsmått är 20 cm.
15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
ja, det är jättekul. Jag har stickat en del och tovat dem i tvättmaskinen.
16. Stickar du sockor?
Ja, med glädje.
17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Min storlek är en normal 38, 23 cm långa och 23 cm breda.
18. När fyller du år?
Jag fyller år 13 juli.
19. Stickar du med pärlor?
Ja det är kul.
20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Jag är all-ätare när det gäller böcker också. Inte så gärna typen svensk-svårmodig-kommissarie-utreder bisarrt-brott, mer åt fantasy-hållet då.

Inga kommentarer: