torsdag 16 oktober 2008

Blä Försäkringskassan! Min konstgrupp har bestämt att vi ska ha en utställning - först sa jag blankt nej men nu har jag förlikat mig med tanken. Det är det som jag ska ha bra meningar till; att brodera på stickade fyrkanter. Men till saken; en av mina bild-kompisar har opererat sin arm och det har blivit helt fel så hon har varit sjukskriven lääänge och nu säger Försäkringskassan att hon f år inte vara med på någon utställning. Nej, nej, hon får inte figurera i sådana sammanhang och gudbevars, tänk om hon säljer något. Va??!! Vi är helt ställda. Det hon gör är ju bästa rehabiliteringen som finns. Konst och vänner. Skit och skräp, Försäkringskassan!
stickad trofé av Rachel Denny

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilka skitstövlar! Så kan man väl inte göra på allvar??

Anyway, mina omslag. Den ena flätan på ovansidan av vanten är jättesnygg och fluffig. Den andra är liksom platt utan snygga kanter. Dom är inte helt likadana.

Anonym sa...

Det var jag som var lite snabb här nedanför :)

Anonym sa...

det är inga riktiga flätor, det är bara omslag och minskningar!

Anonym sa...

Äsch vilka surputtar FK är. Hoppas att det löser sig på något sätt.