söndag 5 oktober 2008

Stickcafé

Stickning är verkligen hett just nu. Har ni sett Lindex reklam Knitting revolution? Roliga skyltdockor med MEGA-nystan på topp. Nya garnaffärer dyker upp och redan etablerade garnaffärer skyltar med allt-är-möjligt-garn. Stickcaféerna kombinerar socialt umgänge med handarbete, man kan dela med sig av kunskap och fika gott. Jag har besökt ett stickcafé en gång. Det passar inte mig. Jag fixar inte att vara så social samtidigt som jag stickar. Det blir bara stress och huvudvärk och det vill jag inte förknippa med stickning. Max en person till som handarbetar och som inte blir frustrerad för att jag hellre är tyst när jag stickar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är mysigt med stickkafé men det blir inte så väldigt mycket stickat. Mycket prat ,titta på andras stickningar och garn .Sen gäller det att ha en sån där lätt stickning där det inte krävs koncentration, typ slätstickade ärmar.
Det är verkligen mycket stickning överallt nu ,kul.

Efwa - Medea sa...

Jag tycker på sätt o vis det är mysigt med stickcafé men det blir aldrig av att jag får tid. Är man inte ledig eftermiddagstid eller bor helt nära passar det aldrig. Men jag får precis som du mer gjort om jag stickar för mig själv eller i bilen på väg till och från jobbet. =)
/Efwa

Janette Millbom sa...

...och de sålde rosa garn med stickor på Rut m.fl. i nordstan.

man får ta med bio-stickningen på stickcafet ;-) själv hinner jag aldrig gå på några tyvärr :-(

hej förresten, janette heter jag :-)