onsdag 20 maj 2009

Semester och rester







Hemma igen efter fyra avkopplande dagar i Madrid. Underbart väder - vi satt ute och drack sangria halv tolv på kvällen, i bara t-shirt. Sällskapet var synnerligen trevligt och värdparet bjöd oss på god mat - både spansk mat och så en gryta från det hederliga svenska Ica-köket. Noll garninköp men däremot hittade jag en röd linneklänning. Bilder kommer när kameran vill jobba igen... Fick min grisen-i säcken kompis igår, den som jag ska skicka mina restgarner till och det visar sig vara en person, känd sedan innan, trevligt, trevligt. Kikade lite i min restgarnslåda i morse på vilka som jag ska skicka iväg och hittade en hög. Det ledde ju osökt in på vad garnerna använts till och jag funderade på vilken historia rest-garnerna hade med sig. Jag tror att jag ska fästa en liten lapp på varje nystan, som jag ska skicka, som berättar vad garnet, innan det blev restgarn, använts till. Eller det kanske man inte vill veta?

1 kommentar:

Veronica Tingvall sa...

Tycker att det låter som en strålande idé med lapparna. Jag skulle gärna vilja veta om jag fick någons restgarn.

Låter verkligen som en härlig semester. Kram/Veronica