torsdag 23 september 2010

ledig dag


Klipp och färg idag. Bort med grå utväxt och spretiga toppar, in med nyklippt, fräscht, icke-grått hår. Kostar en slant men är välgörande och nödvändigt! Därefter bakade jag en äppelkaka, efter samma recept som innan men den här blev inte alls lika smakrik som den första. Då använde jag äpplen från mammas träd och den kakan smakade betydligt mer än kakan idag, som hade "köpe-äpplen" i sig. Två par torgvantar har jag färdat idag, inte riktigt men nästan. Ett par vintervita med en en liten virkad blomma som dekoration och ett par gröna som jag sydde fast knappar på. Alpackagarn i bägge och det faller mig inte riktigt i smaken, att sticka med. Det är så mjukt och sladdrigt, inte alls samma struktur och fasthet som ullgarn. Men kära svärmor och hennes kompanjon på kontoret, ville ha mjuka, gosiga vantar när de knattrar på sina datorer och fryser om fingrarna, så mjukt och gosigt alpackagarn fick det bli.

2 kommentarer:

Sunna sa...

Tack snälla du det var underbart fint, varje gång jag läser kommer jag tänka på dig nu, förresten vad har du för skostorlek? Kram

Renée sa...

Alpaka är ju så gosigt! Men som du skriver är det svårt ibland att sticka med olika garner... Jag hade ett ullgarn som var lite olika spunnet. Jag slet rätt bra innan den halduken vart färdig... <kramisar