torsdag 4 november 2010

Gracia



Nu har jag hittat den! Tapeten som ska sitta på väggen, där vår trappa går upp. Det är ett trixigt ställe ety hallen möter köket här, trappan upp till ovanvåningen sitter mitt i och vi har datorhörnan under trappan. Många skrymslen och vrår som ska tapetseras och tapeten måste passa hallens bruna och kökets terracotta med guldstänk. DÅ är ju orange klockrent! Med guldtrianglar.

Håll i er nu; tapeten kostar 890 kr/rullen + frakt om man beställer färre än sex rullar. En rulle behöver vi. Jag frågade damen i färghandeln om hon kunde tänka sig att sälja den rulle de hade i affären, till mig. 500 kr var jag beredd att ge men det sade jag inte. Och tur var det, för hennes bud var 300. Topp, let´s make a deal. Det är taget ca 2 meter av den men det räcker ju alldeles utmärkt (hoppas jag) till vår vägg.

Inga kommentarer: