torsdag 9 december 2010

Absolut gott


Tunna hyvlade pepparkakor, med mandel i. Bättre än så blir det inte. Och hur har de kunnat bli så tunna och spröda, undrar ni? Jo, för första gången i mitt liv så använde jag smör när jag bakade dessa. Och, Gösta petter vilken skillnad!! Både i smaken och när man ska skiva dem. Smöret blir ju stenhårt efter ett dygn i kylen och det var busenkelt att hyvla av degen med vass osthyvel. Fem minuter i ugnen så var de klara. Rekommenderas; smör i degen och vass osthyvel.

2 kommentarer:

Renée sa...

Jag har smör till allting. När jag bakar (vilket inte blir ofta) när jag steker osv... Numera känner jag väl inte direkt denna smörsmak men andra som äter mina alster undrar varför det är så gott? Kan det vara smöret tro? Jag tycker inte om det andra "istret", blä...
Ha en bra dag och sköt om dig!

Amy sa...

Det ska vara smör i baket annars kan det kvitta!! =)
Lägg några pepparkakor i ett vadderat kuvert och skicka till mig, de såg så goda ut. ;-)