tisdag 7 december 2010

Nu haver jag haspat, nu haver jag det...

Nu börjar Julpysslet från Mönsterarkivet att droppa in. Igår kom roligaste julpysslet jag sett på länge från Uddevalla - tack Cecilia och idag kom ett brev från Rödeby - tack Anette, sötare tändsticksask får man leta efter. Bilder, jag vet! Tyar ente nu...
Håller på och sticka julklappssockar - grå med flätor. Jag har också tovat lite saker och hej och hå. Jag stickade bl a handledsvärmare i vitt tjockt ullgarn på stickor 5 och körde dem sen i maskin. Resultatet? Tja, är det någon som vill skojsa till det på julfesten och låtsas att bägge handlederna är brutna och gipsade så har jag attiraljerna. Två portabla gipsbandage. ANPASSA stickorna efter garnet när du ska tova, säger jag bara. INTE stickor fem till Lovikkagarn, det har ni ju fattat sen länge. Det är bara trögo här som behöver trial and error. I morse höll jag på att låsa in min man i sovrummet. Vi har en hasp på yttersidan av sovrumsdörren så att vi kan haspa katterna ute. Vid 06.01, när jag öppnade ytterdörren och smög ut så slank katterna såklart in. Utan att koppla in den andra hjärnhalvan så haspade jag till sovrumsdörren. När jag sen steg ut på verandabron så tänkte jag till och ...Hmmm, hur ska nu KM komma ut? Det hade väl varit festligt om KM låg stilla och snällt och väntade på mig tolv timmar senare?

Inga kommentarer: