torsdag 28 juli 2011

Vad bidde de´då?

Av vuxen Pippitröja blir det...en halsduk. I bästa fall. Jag började ju på tröjan, lade upp på rundsticka och stickade på, hej och hå , upp till ärmhålen, delade på styckena och fortsatte upp med bakstycket. Då slog det mig, att det gått åt en hel del garn och att jag nog skulle behöva köpa lite mer. Men tji fick jag. Det var slut, slutsålt. Rean hade slagit väl ut och affärsdamen hade blivit av med alla ljusa härvor. Bra för henne. Inte så bra för min tröja-to-be. Raskt fick jag ta ett beslut och det blev: halsduk. Så nu håller Pippitröjan sakta omvandlas till en halsduk, med blå och röda ränder, lite hipp som happ. Kanske det blir ett par vantar också. Och en toppluva, med stor garnboll. Det blir nog bra, de´me´. Min kompis, som fyller år, vet ju faktiskt inte om, att halsduken, de eventuella vantarna och toppluvan skulle bli en tröja. Eller hur?


Det är sant, googlar man på yllemössa så kommer den här katten upp

Inga kommentarer: