måndag 4 juli 2011

Läsa är livet

Jag har haft en enorm läslust, på sistone. Jag har plöjt genom pocketböcker, både egna och andras, på semester i Madrid, hemma, semester i Tyskland...jag har läst. Många böcker med nöje men en del har jag endast läst så länge jag orkade med dem, därefter sade vi hej då till varandra. Som t ex Perumovs fantasyserie, som börjar med Diamantsvärdet och träsvärdet. Jag köpte de två första och började läsa, men fick ge mig efter halva del 1. Jag förstod den inte. Jag kom inte på vad den handlade om och jag kände, att jag gjorde den inte rättvisa så jag lade av. Hej då, Perumov. Men andra fortsatte jag läsa, till sista sidan som t ex:
Marie Hermansson; Musselstranden
Anne Swärd; Till sista andetaget
Steven Taylor; I Hades käftar
Kate Morton; Den glömda trädgården
John Marsden; Imorgon när kriget kom + de sex som kommer efter, dvs nästan hela serien
Kristin Cashore; Graceling
John Marsdens serie, som börjar med Imorgon när kriget kom, om ungdomar i ett invaderat Australien, är en kär sommarbekant, som jag brukar läsa om, med ojämna mellanrum .

Inga kommentarer: