torsdag 25 augusti 2011

efter regn kommer solsken

Scenariot är följande: trött efter en hel dags föreläsning IN ENGLISH, om LGR 11 och Kursplan 2000, lite ledsen efter småbråk hemma, besviken av för lite lön i lönekuvertet, ilsken när Malmö högskolas plattform är trög och inte vill släppa ifrån sig några mail...är ni med? Summan av känslorna är inte riktigt hallonsylt, om man säger så. I detta läge öppnar jag min läraralmanacka och ska börja tänka på morgondagens jobb och då ser jag:
VA?! Jag har redan suttit och planerat fredagen och det är bra grejor också. Inte bara sånt som ska ta en igenom dagen utan roliga och utvecklande (förhoppningsvis) övningar och drabbningar. Tänk vad snäll man är mot sig själv ibland. Jag fick en klapp på axeln och ett löfte om ett par nya skor. Av mig själv. Bra jobbat, Mia!

Inga kommentarer: