måndag 8 augusti 2011

Kanske inte så snart men...

Vant-säsongen har inletts, med två par vantar, stickade av garnet som skulle bli en vuxen Pippitröja. Jag har ju en hel del garn att tillgå, till tröjan köpte jag sju härvor så det kan bli många vantar av garnet, som är kvar. Tänkte jag skulle brodera på de vita vantarna också. De gröna vantarna är en mönsterfavorit i repris, från förra årets säsong; prinsesstårtegrönt ullgarn i vanten och vitt pippigarn i mudden. Det är lite knöligt att sticka spets med så tjockt garn men det går. Det blir ju inte så skirt precis, mer rustikt.












2 kommentarer:

Sunna sa...

jag tror säkert du är lika söt som den tjejen, vantar är alltid på gång hos mig, tycker det är så lagom stickning eller hur

Stick-kine sa...

Här är en till som älskar att sticka vantar oavsett sommar eller vinter!