söndag 7 augusti 2011

Summerar


Jag vet, sommaren är inte slut än, augusti är också en sommarmånad och det finns de som har semester kvar yada, yada, yada men jag börjar jobba på torsdag och om drygt en vecka är sommarlovet slut, så vi kan vl enas om att sommaren BÖRJAR att ta slut. OK? En summering är väl då på sin plats?
SOMMAR 2011 sommarens godaste: en himmagjord pesto med färsk pasta i Madrid
sommarens bär: jordgubbe. Alltid jordgubbe, och har alltid varit det, jordgubbar is the shit. Färska med glass, i tårta, smoothie med jordgubbar. Jag älskar jordgubbar. Årets bär.
sommarens för lite: bad. Ett litet ynka dopp och i en pool dessutom. Uselt badresultat.
sommarens bästa inköp: begagnad cykel för 600 spänn i början av sommaren. Har cyklat för minst tusen kronor.
sommarens inte gjort alls: lyssnat på Sommarpratarna. Varför bytte SR kanal, från P3 till P1? Dumt beslut.
sommarens lyssnat på: Johanna Koljonen, både hennes jättestora frågor i radiokanalen men också när hon gästade staden och pratade om att lajva och om verkligheten.
sommarens färg: turkos. Eller sådär snyggt mörkare ljusblått med dragning åt grönt. ( Jaha, du menar turkost??) Trivs att sova i vår mörkare ljusblåmeddragningåtgrönt-målade kökssoffa
sommarens saknad: mamma. Vi gjorde roliga saker ihop på somrarna, mamma och jag. Det känns mest på somrarna, att hon inte finns längre.
sommarens mat: fisk, i alla former och skepnader
Summering: helt OK sommar. Ingen höjdare och kommer inte på någon topp10-lista men helt OK. KM hade tidig semester och när han började jobba igen så var det mycket sommar kvar. Jag har inte gått någon kurs i sommar, inte någon hantverkskurs eller studerat något heller. Det känns bra att börja jobba på torsdag. Ska bli kul att träffa jobbarkompisar igen.


2 kommentarer:

Sunna sa...

är det du på bilden? va fin du är

miaring sa...

Sunna: nähä, det är inte jag utan Johanna Koljonen. Visst är hon fin!