lördag 3 december 2011

Nu måste jag hyra bra filmer


Här sitter jag och pöser, över julkula nummer 1. Stickade efter Arne och Carlos mönster, hårt stoppad med ull och därefter tovad i maskin, 60 grader. Jag stickade i Rauma finullsgarn med stickor tre, tror jag. Det fick bli de strumpstickor som jag först hittade fyra stycken av, haha. Vill man inte tova kulan så tror jag att man behöver sticka med betydligt tunnare stickor, ca 1,5.

Jag stickade raskt två kulor till och tog med till jobbet. Det är många som blir glada när de ser kulorna. Härligt att mottaga jubel och beröm! Flera (vilket betyder två) av mina kära kollegor ville ha egna kulor och jag svarade, att det bror på vad som är på tv. Under en bra film kan jag sticka cirka en hel kula och börja på en till.

2 kommentarer:

Sunna sa...

nu måste jag beställa den där magiska boken, alla är lyriska över kulorna

Emma sa...

Fina :) Jag ska nog med prova att sticka ett par såna, min mamma tycker de är så fina och hon kan själv inte sticka.